“هوش مصنوعی”؛ کلیدواژه غرفه انرژی سینا در دومین روز نمایشگاه نفت


در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی غرفه هلدینگ انرژی گستر با امضاء ۶ تفاهم‌نامه و برگزاری چهار کارگاه تخصصی پر رفت‌وآمد بود.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ انرژی سینا؛ در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۶ تفاهم‌نامه توسط هلدینگ انرژی سینا و شرکت‌های تابعه از جمله شرکت حفاری شمال، شرکت نفت بهران و شرکت صنعتی دوده‌فام با شرکت انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی وزارت نفت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پژوهشگاه مواد و انرژی به امضاء رسید.

در این روز که غرفه هلدینگ انرژی سینا همچنین میزبان دانشجویان دانشگاه‌های شریف و تهران بود، ۴ کارگاه نیز برگزار شد.

در نخستین کارگاه سعید جمشیدی؛ رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه شریف درباره نحوه مدیریت هوشمند میادین نفت و گاز به سخن پرداخت و در این رابطه که چطور می‌توان به کمک ابزارهای کنترل از راه دور، جمع‌آوری داده و هوش مصنوعی یک میدان حفاری را مدیریت کرده و اقدامات مختلف از جمله تولید، اکتشاف و حفاری را با حداقل دخالت انسانی انجام داد‌‌، مطالبی ارائه کرد.

دومین کارگاه با سخنان سیاوش احمدی؛ عضو هئیت علمی پژوهشكده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف درباره کاربرد و مزایای AI (هوش مصنوعی) صنعت نفت و گاز ادامه یافت، وی در حوزه تعمیر و نگهداری و اقدامات مدنظر با استفاده از AI در این حوزه به بیان جزئیات پرداخت.

علیرضا فرهادی؛ دانشیار گروه سیستم‌های الکترونیک دیجیتال دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در کارگاه سوم درباره کاربرد “اینترنت اشیاء” به منظور ارتقاء راندمان، بهره‌وری و ایمنی در سیستم حفاری هوشمند، جلوگیری از خسارات، کاهش زمان و هزینه حفاری، افزایش چند برابری میزان تولید در چاه‌های نفتی، کاهش زمان تخلیه مخزن و ارتقاء ضریب برداشت به ایراد سخن پرداخت.

آخرین کارگاه نیز بردیا صفایی؛ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درباره ماهیت، کاربردها و مزایای شبکه‌های حسگر بیسیم هوشمند، هوشمندسازی صنایع با استفاده از این شبکه‌ها و نحوه استفاده از آن در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و حفاری سخن گفت.

دیدار با مدیران و فعالان صنعت نفت و گاز از دیگر اتفاقات غرفه انرژی سینا در روز دوم نمایشگاه بود که از آن جمله می‌توان به دیدار محمدصادق عظیمی‌فر؛ مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا با استاندار تهران، مشاور وزیر نفت، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌شناختی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پرشیا، مدیرعامل شرکت پتروپارس، مدیرعامل شرکت حفاری تدبیر، رئیس انستیتو مهندسی نفت، مدیرکل حسابرسی و عضو هیئت مدیره نفت، معاون بانکداری بانک سینا، مدیرعامل  مؤسسه دانشمند، معاون فنی و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه شریف اشاره کرد.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *