همکاری ۴۶۰ میلیاردی انرژی گستر سینا با دانش‌بنیان‌ها


به گزارش روابط عمومی هلدینگ انرژی گستر سینا، این قراردادها که مرتبط با پروژه‌های شرکت حفاری شمال است، امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک ۲۰۲۳) با حضور علیرضا سلمان‌زاده مدیرعامل حفاری شمال، عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

در ابتدای این مراسم سلمان‌زاده بیان اینکه شرکت حفاری شمال بر اساس سیاستهای ابلاغی بنیاد مستضعفان در خصوص توسعه نفت در بالادست اقدامات وسیعی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: حفاری شمال به عنوان بزرگترین ناوگان حفاری غیردولتی به‌رغم تمام مشکلات صنعت نفت توانسته‌ در پروژه‌های مختلف توسعه و تولید، همگام با وزارت نفت حرکت کند و این همکاری گسترده است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال تأکید کرد: همواره در کنار پروژه‌های EPD و EPC توجه ویژه به ساخت داخل در اولویت شرکت حفاری شمال قرار داشته و این اتفاق ارزشمند است زیرا در راستای بومی‌سازی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه اهتمام و توجه به بومی‌سازی دکل‌های حفاری به عنوان پاشنه آشیل این صنعت، در دستور کار حفاری شمال قرار دارد، گفت: واردات هر کدام از این تجهیزات به معنای از دست رفتن میلیاردها دلار است که با اقدام حفاری شمال در راستای بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز، این عدم النفع‌ها جبران می‌شود.

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری از خارج از کشور وارد می‌شود که با توجه به تحریم‌ها با چالش‌های فراوانی همراه است اما با بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز به دست توانای مهندسان ایرانی، بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال اظهار کرد: به طور قطع داخلی‌سازی تجهیزات مورد نیاز مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود و مشکلات بزرگی از صنعت نفت به ویژه صنعت حفاری را برطرف می‌کند.

بر اساس این گزارش، تدوین دانش فنی و بومی‌سازی شفت اصلی تاپ درایو حفاری، تدوین دانش فنی و بومی‌سازی لاینرهای پمپ گل حفاری، تدوین دانش فنی و بومی‌سازی فیلترهای هوای دیزل ژنراتورهای کاترپیلار CAT-۳۵۱۲، ​ CAT-۳۵۱۶، استفاده از تکنولوژی نانوکامپوزیت برای بهبود خواص سایش و خوردگی سیت و گیت شیرهای دروازه‌های فشار بالا، تدوین دانش فنی و بومی سازی شیر کنترل فوران رشته حفاری (IMOP)، تدوین دانش فنی و بومی سازی انواع دوپ حفاری و گریس پایه سکوهای جک آپ دریایی، تدوین دانش فنی و بومی سازی اقلام لاستومری صنعت حفاری از جمله موضوعات قراردادهای امضا شده در این مراسم بود.

همچنین در این مراسم، قرارداد خدمات مشاوره، طراحی، آزمایشگاهی و سرچاهی بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت حفاری شمال به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ انرژی گستر سینا به امضا رسید.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *