در آئین گرامیداشت روز ملی صادرات مطرح شد؛
۲ مأموریت مهم مدیرعامل انرژی سینا به شرکت‌های تابعه در حوزه صادرات


مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا از مدیران عامل شرکت‌های تابعه انتظار می‌رود تنوع‌بخشی به محصولات و توسعه و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روابط هلدینگ انرژی سینا، علیرضا سلمان‌زاده در نخستین «رویداد اشتراک‌گذاری تجارب موفق در انرژی سینا» با موضوع «صادرات:چالش‌ها و فرصت‌ها» که به مناسبت روز ملی صادرات با حضور مدیر خدمات بین‌الملل بنیاد، معاونین هلدینگ و مدیران صادرات شرکت‌های تابعه برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم در ۶ ماهه پیش رو با اتخاذ استراتژی‌های فروش بهینه، ضمن تأمین بازار داخل، بتوانیم صادرات شرکت‌های تابعه را با هدف و اولویت تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت واردات برخی مواد اولیه از محل ارز صادراتی، افزایش دهیم.

مدیرعامل انرژی سینا تأکید کرد: معتقدم هیچ گاه نباید از بازار حذف شویم و همواره باید جای پای خود را در بازار نگه‌داریم.

سلمان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران عامل شرکت‌های تابعه خواست، تنوع‌بخشی به محصولات و توسعه و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی را در دستور کار قرار دهند.

افزایش بهینه «مقدار» و «ارزش» صادرات، ۲ استراتژی اصلی انرژی سینا

در ادامه این جلسه، «حجت‌اله برامکی» سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری هلدینگ انرژی سینا با اشاره به برگزاری رویداد اشتراک‌گذاری تجارب موفق گفت: این رویداد به صورت موضوعی برگزار خواهد شد و نخستین موضوع نیز با توجه به روز ملی صادرات، به بحث چالش‌ها و فرصت‌های صادرات در شرکت‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه هلدینگ انرژی سینا در حوزه صادرات توانمندی‌های بسیار خوبی دارد؛ یعنی هم شاهد حضور مدیران توانمند در این حوزه هستیم و هم شرکت‌ها از ظرفیت‌های خوبی در حوزه صادرات برخوردارند.

برامکی تصریح کرد: امروز یکی از استراتژی‌های اصلی ما در شرکت‌های تابعه در راستای بهبود عملکردشان، افزایش بهینه مقدار و ارزش صادرات است. در حال حاضر هلدینگ انرژی سینا، دو دهم درصد صادرات کل کشور را در اختیار دارد که این عدد خوب است اما می‌تواند با توسعه و تنوع در محصولات و روش‌های صادراتی، افزایش یابد

در بخش دیگری از این نشست، فتح‌آبادی مدیر خدمات بین‌الملل بنیاد مستضعفان نیز گفت: کارگروه صادرات به صورت مستمر در بنیاد با حضور نمایندگان صادراتی هلدینگ‌های مختلف تشکیل می‌شود. معتقدم، کار صادرات یک کار شبکه‌ای است و به همین دلیل به دنبال نزدیک کردن و تعامل بیشتر بین خانواده صادرات گروه بنیاد هستیم.

وی گفت: اگر ظرفیت تولید شرکتی به طور کامل به فروش می‌رود باید به فکر سرمایه‌گذاری جدید باشد و اگر هم به طور کامل به فروش نمی‌رود می‌تواند برای جذب بازار جدید از بنیاد کمک بخواهد.

رشد ۳۵و ۲۷ درصدی ارزش و مقدار صادرات در انرژی سینا

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ انرژی سینا نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صادرات شرکت‌های تابعه در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: ارزش صادرات هلدینگ در ۶ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۵۶ میلیون دلار به ۷۹ میلیون دلار افزایش یافته که حاکی از رشد ۳۵ درصدی ارزش صادرات است.

«لعیا ملکیان» ادامه داد: این رشد صرفاً مربوط به ارزش صادرات نیست و در حوزه مقدار صادرات نیز خوشبختانه در مجموعه شرکت‌های تولیدی انرژی سینا در ۶ ماهه ابتدای امسال شاهد رشد ۲۷ درصدی بودیم و مقدار صادرات هلدینگ از ۱۳۴ هزار تن در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به ۱۷۱ هزار تن در شش ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سنجش شاخص تراز تجاری نیز به عنوان یک شاخص مهم، خوشبختانه در ۶ ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد بودیم و ۴۵ میلیون دلار مثبت هستیم این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ میلیون دلار منفی بودیم.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی انرژی سینا، در حال حاضر محصولات تولیدی در شرکت نفت بهران به ۱۳ کشور، بهتام‌روانکار به ۲ کشور، دوده فام به ۱۴ کشور، ایران تایر ۵ کشور و شرکت قطران ذغالسنگ اصفهان به ۶ کشور صادرات می‌شود.

در بخش پایانی این نشست نیز، مدیران صادرات شرکت‌های تابعه هلدینگ به تشریح روش‌ها و فرایندهای صادرات محصولات در شرکت‌های مربوطه و چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو پرداختند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *